scenariusz zajęć regionalnych
scenariusz zajęć
Uzupełnij na podstawie diagnozy lokalnej:
Dzieci z klas I -III.
Zapoznanie z miejscową historią, zainteresowanie do pogłębienia wiedzy o najbliższym otoczeniu.
sala konferencyjna, na której są stoliki, krzesła, komputer, tablica interaktywna i wyświetlacz.
Zajęcia w tygodniu koło południa, po indywidualnym ustaleniu z wychowawcą, w ramach zajęć regionalnych wpisanych w podstawę programową.
PLANOWANIE -
|
|
Główny CEL warsztatu
|
Np. Zapoznanie z sylwetką królowej Bony Sforzy oraz historią Zamku w czasach jej władania. |
Cele szczegółowe – operacyjne (może być treść warsztatu) |
Poznanie zabytku, jego historii na przestrzeni wieków
Przybliżenie sylwetki lokalnego władcy/władców, którzy mieli go w posiadaniu
Dokładne zapoznanie sylwetki królowej Bony Sforzy zapoznanie z modą XVI-wieczną |
Metody |
Pokaz multimedialny o królowej oraz zamku; udostępnienie książek o królowek i zamku; ćwiczenia plastyczne do samodzielnego wykonania
|
Materiały |
Gazety z modą, bibuła, farby, kredki, pisaki, klej, czyste karki oraz kartki z ksero popiersi królowej, nożyczki ; literatura fachowa z postaciami królowej oraz mody XVI-wiecznej |
Czas trwania |
90 min. |
Wstępny schemat warsztatów
WSTĘP – 10% (10 minut)
rozmieszczenie dzieci przy stolikach
powitanie – przedstawienie siebie
- poznanie się uczestniów ( a zarazem zabawa integracyjna)- zapoznanie z dziećmi i ich imionami poprzez przekazywanie sobie w kolejności ołówka
zagajenie tematu- nadmienienie w jakim celu się tu dziś spotkaliśmy
ROZWINIĘCIE – 80% (70 minut)
- rozdanie materiałów pomocniczych w postaci książek, plansz z królową i zamkiem
- opwiadanie i pokazywanie na tablicy interaktywnej o królowj i zamku, ich związkach – ogólna historia i jej ciekawostki, przeplatane zadawaniem pytań dzieciom i dawanie możliwości udzielania im głowu, zadawania pytań
przedstawienie mody XVI-wiecznej
udostępnienie dzieciom wszelkich materiałów do wykonania ubranua (stroju) dla królowej Bony techniką dowolną, bez narzucania formy
praca w grupach lub indywidualna z wykorzystaniem dostepnych materioałów i pomocy w postaci zdjęć, obrazów, slajdów
ZAKOŃCZENIE – 10% (10minut)
- poinformowanie o kończącym się czasie, podpisanie prac, zebranie ich i uporządkowanie stolików, składanie do pudełek resztek materiałów
wykonanie grupowego zdjęcia i umieszczenie prac na tablicy w postaci wystawki
podziekowanie za przyjście i za wspólnie spędzony czas oraz pożegnanie i zaproszenie na kolejne zajęcia o innej tematyce
Dodaj komentarz