• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Poznaj swoje miasto

Opis regionu, jego historia, zabytki, ciekawostki

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

scenariusz zajęć regionalnych

 

scenariusz zajęć

 

Uzupełnij na podstawie diagnozy lokalnej:

 



 

 Dzieci z klas I -III.

 



 

Zapoznanie z miejscową historią, zainteresowanie do pogłębienia wiedzy o najbliższym otoczeniu.

 

 

 

 sala konferencyjna, na której są stoliki, krzesła, komputer, tablica interaktywna i wyświetlacz.

 



 



 

 

 

Zajęcia w tygodniu koło południa, po indywidualnym ustaleniu z wychowawcą, w ramach zajęć regionalnych wpisanych w podstawę programową.

 



 

PLANOWANIE -


 

 

 

Główny CEL warsztatu

 

 

Np. Zapoznanie z sylwetką królowej Bony Sforzy oraz historią Zamku w czasach jej władania.

 

 

Cele szczegółowe – operacyjne (może być treść warsztatu)

Poznanie zabytku, jego historii na przestrzeni wieków

 

Przybliżenie sylwetki lokalnego władcy/władców, którzy mieli go w posiadaniu

 

 

Dokładne zapoznanie sylwetki królowej Bony Sforzy

zapoznanie z modą XVI-wieczną

Metody

 

Pokaz multimedialny o królowej oraz zamku; udostępnienie książek o królowek i zamku; ćwiczenia plastyczne do samodzielnego wykonania

 

Materiały

Gazety z modą, bibuła, farby, kredki, pisaki, klej, czyste karki oraz kartki z ksero popiersi królowej, nożyczki ; literatura fachowa z postaciami królowej oraz mody XVI-wiecznej

Czas trwania

90 min.

 



 

 

 

Wstępny schemat warsztatów

 

 

WSTĘP – 10% (10 minut)

 

rozmieszczenie dzieci przy stolikach

powitanie – przedstawienie siebie

 

- poznanie się uczestniów ( a zarazem zabawa integracyjna)- zapoznanie z dziećmi i ich imionami poprzez przekazywanie sobie w kolejności ołówka

 



 

zagajenie tematu- nadmienienie w jakim celu się tu dziś spotkaliśmy

 



 

ROZWINIĘCIE – 80% (70 minut)

 

- rozdanie materiałów pomocniczych w postaci książek, plansz z królową i zamkiem

 

- opwiadanie i pokazywanie na tablicy interaktywnej o królowj i zamku, ich związkach – ogólna historia i jej ciekawostki, przeplatane zadawaniem pytań dzieciom i dawanie możliwości udzielania im głowu, zadawania pytań

 

przedstawienie mody XVI-wiecznej

udostępnienie dzieciom wszelkich materiałów do wykonania ubranua (stroju) dla królowej Bony techniką dowolną, bez narzucania formy

praca w grupach lub indywidualna z wykorzystaniem dostepnych materioałów i pomocy w postaci zdjęć, obrazów, slajdów

 



 



 

ZAKOŃCZENIE – 10% (10minut)

 

- poinformowanie o kończącym się czasie, podpisanie prac, zebranie ich i uporządkowanie stolików, składanie do pudełek resztek materiałów

 

wykonanie grupowego zdjęcia i umieszczenie prac na tablicy w postaci wystawki

podziekowanie za przyjście i za wspólnie spędzony czas oraz pożegnanie i zaproszenie na kolejne zajęcia o innej tematyce

 

 

 

04 marca 2020   Dodaj komentarz
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Regionalna1983 | Blogi